maxSom mine faste læsere ved så er burgere ikke noget jeg spiser hver dag, i mine stressede perioder bliver det spist oftere, jeg bestiller takeaway fordi det skal være hurtigt og nemt.

Den korte historie er at jeg bestilte to burgere med pomfritter til aftensmad, for det første skulle de bruge 45 minutter på at levere to burgere, for det andet kom de et kvarter for sent, og maden jeg fik udleveret var kold og ulækker (se billedet).

Da jeg ringede ind til Just-Eat fik jeg fat i “Ivan-den-eneste-på-kontoret” som spildte yderligere et kvarter af min aften på ingenting … han omtalte det som en “vanskelig situation” og troede at hans opgave var at “mægle” mellem mig og butikken, det tog mig et par forsøg at få ham til at forstå at jeg er fløjtende ligeglad med om det er restauranten eller chaufføren der har nosset i det … jeg har fået kold mad, og jeg har købt den mad af JustEat, ergo forventer jeg at Just-Eat løser det.

Efter yderligere tyve minutter i telefonen var min mad nu blevet helt kold og det stod mig klart at “Ivan-den-eneste-på-kontoret” ikke havde tænkt sig at gøre noget for at løse problemet, og vi er altså ude i en situation der er så alvorligt at jeg slet og ret havde nægtet at betale for den hvis jeg havde fået lov at se den før jeg betalte.

Med mit relativt lille forbrug for at FastFood ved jeg godt at det er en ret ligegyldig trussel jeg fremsætter når jeg truer med at handle et andet sted, og jeg gider da bestemt ikke spilde penge på en retsag over 250kr. Så mit bedste bud er at dele historien og billedet vidt og bredt, hvad opnår jeg af det? Sikkert ikke noget, men nu er historien da ihvertfald ude i det offentlige. Så kan i jo vælge at handle eller lade være 🙂