De følgende kostråd er vedtaget af mig, idet at jeg tilsyneladende er klogere end embedsmændene og deres ekspert, så jeg har tilladt mig at tilsidesætte alt deres vås og sammensætte 10 kostråd der vil gøre _dig_ sundere. Med garanti!

1)  Spis økologisk og vær fysisk aktiv hvis du føler for det

Økologisk skal her forståes som _rigtig_ økologisk, dvs. rigtig mad dyrket som min bedstefar ville have gjort det, med de bare næver og uden sprøjtemidler, kvæget går på græs og hønsene går frit. Derudover så er det godt at holde sig i form, så hvis du føler for det så svøm et par baner eller løb dig en tur. (Ikke at det har noget med kost at gøre … men det kan vel smutte for selv den bedste)

2) Spis mange ovenjordsgrøntsager

Grønsager smager herligt, og er billige, indeholder vitaminer og derudover er det et udemærket tilbehør til dit kød. Ovenjordsgrønsager har typisk et lavt glykæmisk indek og er dermed mere skånsomt overfor dit blodsukker, hvilket i sidste ende giver dig et stabilt blodsukker hele dagen igennem.

3) Spis IKKE kornprodukter og andre hurtige kulhydrater

Hvilket inkluderer kartofler, hvede, ris, majs og andre kornsorter – dvs. pasta, havegryn, brød – også groft brød, er udelukket.

4) Spis mere fisk, avocado, nødder og olivenolie

Det er vigtigt at opretholde den rette omega 3/6 balance i kroppen, og generelt får vi alt for lidt af det gode olie fra fisk, nødder, hørfrø o.l.

5) Vælg de fede mejeriprodukter

38% fløde, ren græsfodret og usaltet smør, og rigeligt af det – som brødrende price siger – smør er en god kilde til ren og sund energi og det smager fantastisk.

6) Vælg økologisk og naturligt kød og kødpålæg

Et stort stykke kød direkte fra slagteren er det bedste du kan få, det gør ikke noget at der er høj fedtprocent i – faktisk er det sådan at jo mere fedt, desto bedre er kødet. Jo mere der er gjort ved kødet desto dårligere kvalitet, dvs. pølser og pålæg der er lavet på en fabrik bør undgåes – slagterpålæg. eller endnu bedre hjemmelavet pålæg er at foretrække.

7) Spis mere mættet fedt, rødt oksekød og flere æg

Rødt oksekød fra græsfodret kvæg frigiver endorfiner i hjernen, det gør dig med andre ord glad. Samme virkning har mættet fedt og æg. Tænk på at et æg indeholder _alt_ hvad der skal til for at bygge en kylling, et levende væsen, en protein og energibombe af en anden verden. Æg og bacon til morgen, bøf og grønsager til aften. Det virker!

8) Spis koldpresset naturlig olie, undgå kemisk industrielt udvundet olie

Rapsolie, vindruekerneolie, solsikeolie … ja stort set alle de billige olier er udvundet kemisk ved hjælp af oplsøningsmidler, f.eks. Hexan, og derudover virker de inflammatorisk i kroppen. Spis istedet kokosolie, som er vidunderligt at stege i – super sundt for hjernen, og generelt ligesom smør, olivenolie, peanutolie, avocadoolie, macademiaolia og lign. er fyldt med god energi og sunde fedtstoffer.

9) Holdt helt op med at spise sukker

Ja bare sådan lige … sukker er direkte sammenligneligt med heroin, det er et narkotikum som du er afhængig af og det slår dig stille og roligt ihjel.

Du bør også afstå fra sødemidler generelt – fravend din krop trangen til søde sager, så får du et bedre liv.

10) Drik rigeligt med vand

*blob*

 

* Alle disse råd er fuldstændig frit for leveren og udokumenteret, ligesom visse andre kostråd, forskellen er at disse kán faktisk dokumenteres hvis man gider bruge krudt på det – man kan evt. kigge i: