Igår fejrede vi nytår hos nogen venner, og det foregik med en fondue gryde fuldt med kokosolie og en masse forskellige slags kød og grønsager … dertil en portion tunmousse med baguette og is til dessert.

Jeg spiste 5 skiver baguette med en go klat hvidløgssmør og tunmousse på, derudover spiste jeg friturestegt kød til jeg skulle trilles fra bordet – og efter midnat spiste jeg to portioner (300g) Italiensk Lakridsis. Det smagte overdrevet godt og ifølge min morgenvejning tabte jeg 650g nytårsdag 2012. Det er jo en god start på det nye år 🙂

Hvad gør jeg så? Jo ligenu er jeg hoppet på den her igen:

  1. Stå op, gå på toilet, gå på vægten.
  2. Indtag proteinshake med ca. 30g protein.
  3. Low-carb second-breakfast, middag og aftensmad.
  4. Få ordentlig søvn.
  5. Lad være med at stresse.

Den primære forskel her er pt. 2, 4 og 5 – jeg har ikke testet de enkelte punkter individuelt. Men det giver god mening, protein sørger for at kroppen har energi til at komme godt igang og jeg kan virkelig mærke at det giver energi. Jeg har længte vidst at jeg taber mig når jeg sover, det har jeg testet og bekræftet flere gange i foråret 2011. Dernæst har jeg tydeligt kunnet se at mit stressniveau og min vægtkurve har fulgtes pænt ad, så det er jeg begyndt t være mere og mere opmærksom på og umiddelbart ser det ud til at virke 🙂